Thailand - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 December 2013 | Indonesië, Sanur

Vandaag ben ik alweer een maandje aan het reizen, time flies! Twee weken geleden kwam ik aan in Bangkok. Om maar meteen even goed van start te gaan heb ik m'n nagels laten doen, wenkbrauwen laten harsen en heb ik een voetmassage genomen. Dit alles bij elkaar voor zo'n 6 euro, heerlijk!!
Die nacht moest ik met de nachtbus richting kohtao en met die ellendige lange Nederlandse mannen die hun stoel helemaal naar achter zetten, was slapen in de bus niet gelukt. Die middag moesten we (een Engels meisje en ik) om 2 uur al richting koh phangnan voor de fullmoon party. Omdat het regent had was de zee nogal wild en eindige ik uiteindelijk kotsend in de gang van de boot. En nee ik had nog niks gedronken.. Maar ondanks het gebrek aan slaap en een lege maag was het echt super! Het geeft echt een kick als na 6 uur dansen en feesten dan eindelijk de zon op komt!! Helaas ging de boot pas om 9 uur s'ochtends terug, maar m'n doel om minder waarde te hechten aan slaap (ik hou van slapen) is wel gelukt.
De dagen erna op kohtao was ik helaas een beetje ziek dus heb ik vooral filmpjes gekeken in bed. Apart wel was dat het kamermeisje met haar blote voet de binnenkant van de wc schoonmaakte. Ofja apart, het was gewoon nasty aangezien ik ook ziek was. De laatste dag ben ik met een local en Engelse jongen uiteten geweest en hebben we even over het strand gelopen. Het is toch wel een heel mooi en chill eiland maar heel erg gebaseerd op duikers.
Na 5 dagen kohtao was het tijd voor een nieuwe bestemming: Phuket. Wat een ellende. Russische en Engelse dronken toeristen en discotheken met kooien en palen met een vrouw (of man, not sure) erin/erop. Maar toch heb ik me goed vermaakt in de shopping mall en ben ik naar de bios geweest (grown ups2). Zat net lekker met m'n popcorn en cola klaar tot dat er ineens een filmpje werd gedraaid en iedereen ging staan. Dus ik stond ook braaf op want het bleek achteraf een filmpje over de koning te zijn en die is hier echt heilig.
Na twee dagen Phuket heb ik de boot gepakt naar koh phiphi. Heeeeerlijk. Echt een feesteiland. Ik zat in een hostel wat eigenlijk gewoon een beachbar was met wat kamers. Tot 4 uur lag je trillend in je bed van de muziek. Maar gelukkig had ik daar meestal maar een kwartiertje last van ;). In het hostel een Fins en Australisch meisje ontmoet hiermee lekker op het strand gelegen en daarna was het tijd voor uiteten en buckets. Dat is genoeg over die avond.. De volgende dag niet veel uitgespookt en savonds naar vuurshows gaan kijken. Echt heel leuk om naar te kijken, ik zal proberen wat filmpjes op Facebook te plaatsen. (Dan weten de vrouwen ook meteen waarom het leuk was om naar te kijken). De dag erna ben ik met een Nederlands meisje, haar vriend en een man uit Chilli een boottrip gaan doen. Op verschillende plekken gesnorkeld, de eerste keer was wel even schrikken toen ik tussen zo'n 300 vissen in het water sprong. Maar toch was snorkelen in Bali veel indrukwekkender. Met de boot nog verschillende stops gemaakt op eilanden, een apeneiland, muggeneiland, bamboo eiland. Hele mooie witte stranden en helderblauw water, paradijs!! En de laatste stop was natuurlijk het mooiste: Maya beach. Oftewel het strand uit de film the beach. Helaas staan die foto's op m'n camera en is m'n ding om ze op de iPad te zetten kapot.. Dus die
komen een andere keer online.
Na phi phi heb ik de nachtbus weer terug genomen naar Bangkok. Super fijn hostel iets buiten de stad maar daardoor wel lekker relaxt. De eerste avond helaas het hele (maar dan ook hele) levensverhaal van een Canadese vrouw moeten aanhoren. Van verkrachtingen tot therapie en de jurken op de bruiloft van haar zus. Er was niet tussen te komen. Op een gegeven moment maar gezegd dat ik mezelf kon ruiken dus dat ik echt moest gaan douchen. Dat snapte ze gelukkig wel.
De volgende dag met Maarten de zakenman naar een shoppingcentrum geweest. Heel groot maar wel leuk om te zien. Na wat biertjes werd het tijd voor m'n eerste opdracht van m'n bucketlist. Een neptattoo laten zetten en zeggen tegen papa dat ie echt is. Uiteindelijk trapte niet alleen papa en mama erin haha. Maar je weet nooit of de volgende wel echt gaat zijn..
Savonds zijn we naar de skybar gegaan (bekend van the hangover). Echt een mega vet uitzicht, heel leuk om een keer gezien te hebben!! Daarna op koh san road lekker een livemuziekje, waterpijpje gerookt, cocktailtje gedronken maar ook een tweede opdracht van de bucketlist voltooid. We hebben namelijk een Schorpioen gegeten (oke Maarten wel het grootste deel..). Heel nasty, smaakt een beetje naar taaie aangebrande chips. De volgende dag geluierd bij het zwembad en weer terug gegaan naar onze vrienden op koh san road. Ze verkopen hier trouwens armbandjes met teksten als: "i spread really good aids". Tja.
Vandaag was het tijd voor het begin van de groepsreis van een maand. Maar niet voordat ik een pakket van Sinterklaas heb uitgepakt. Wat heb ik toch een mega lieve familie!! Daarna twee uur in de bus gezeten en we zitten een beetje in de middle of nowhere. Mag niet in m'n biniki lopen en mag geen alcohol drinken in het hostel. Vind ik natuurlijk helemaal niet vervelend.. ook zitten overal beestjes en ben ik bang dat m'n eerste ontmoeting met een slang er snel aan zit te komen. Maaaarrrr leuke mensen al ontmoet en er staan hele leuke dingen op de planning!!
Liefs lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Mijn eerste reis

Bali, Thailand & Australie!!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

byron, surfers, brisbane, noosa <3

08 Januari 2014

Boxen, strand en Australië!

16 December 2013

Intro & boeddhisme

01 December 2013

Thailand

15 November 2013

I love GT
Lianne

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 7444

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: