byron, surfers, brisbane, noosa <3 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu byron, surfers, brisbane, noosa <3 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu

byron, surfers, brisbane, noosa <3

Blijf op de hoogte en volg Lianne

31 Januari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Heyaaa.
Aangezien m'n hersencellen niet meer optimaal werken hoop ik dat ik me alles nog herinner..
Even kijken, van Sydney heb ik de bus gepakt richting Spot X. Plaatsje waar werkelijk niks anders te doen is dan surfen. En ik ging niet surfen daar.. Maar heb me toch wel vermaakt aangezien we voor het eten een dansje moesten doen wat daarna uitliep tot dansen op de tafels op de backstreet boys. Inderdaad helemaal lianne. We sliepen in een soort van stacaravan wat me wel een lekker campinggevoel gaf. Na twee nachtjes in dit surferskamp was het tijd voor Byron Bay.
Hier sliep ik in een mega leuk hostel met elke avond live-muziek of andere activiteiten/workshops. Een heerljke hippiesfeer hing er en de eerste avond sliep ik in een grote tipi-tent. Was namelijk de tweede keer dat ik bij een hostel aankwam en ik de verkeerde datums had geboekt. Dus ze moesten me even ergens anders onderbrengen, maar het was totaal geen straf. Die avond op stap geweest met een groepje Engelse naar de Cheeky Monkeys. Heftige tent met rondspringde aussie meiden en er werd overal gesandwiched. Prima avond gehad dus ;).
De volgende dag lekker rondgedwaald in het stadje. Heerlijke winkeltjes met spirituele dingetjes en muzikanten op elke hoek van de straat. Daarna nog even op het strand gelegen en vooral niet de zee ingeweest, je weet het nooit met die haaien.S'avonds wezen uiteten met een groepje meiden bij de mexicaan, veel te duur maaar zo lekker.
De dag daarna was het dan eindelijk tijd voor een echte surfles. En wat was ik goed!!! Wist wel dat ik een prof was in m'n vorige leven. Mooiste van deze dag was dat er dolfijnen zwommen op de plek waar wij aan het surfen waren. Dacht eerst even dat het een haai was, was minder leuk maar daarna was ik helemaal happy. In de avond met een kamergenootje naar de loveclub geweest. (Oh god dit klinkt zo fout) Maar het was mega vet, we gingen mediteren, er gingen mensen zingen, beatboxen en muziek maken met elkaar. Allemaal lekker hippie-achtig, ik hou der wel van. Dinsdag stond nimbin op het programma. Een stadje waar eigenlijk iedereen altijd stoned is en met weer heerlijke spirituele winkeltjes en een heel vet museum. Deze avond weer naar de cheeky monkeys geweest!
De dag erna gezellig met een nederlands meisje een dagje op het strand gelegen, de lighthousewalk gedaan en de dag afgesloten met een heerlijk drankje!
Na Byron bay was het tijd voor surfers paradise. Een plaatsje met veel wolkenkrabbers en het komt een beetje amerikaans over. Maar het had een heerlijk strand en leuke winkels dus ook hier kwam ik de dagen wel weer goed door.
Na surfers ben ik doorgegaan naar brisbane waar ik 9 nachten zou blijven. En wat een heerlijke tijd heb ik hier gehad. Het hostel was heel leuk met een terras buiten en nachtclub binnen, een zwembad en jacuzzi. Toen ik aankwam waren er twee mannen de lekkerste Rnbsongs aan het spelen en kreeg ik een welkomscocktail, oh wat een heerlijk begin was dat. De volgende dag lekker naar de lagoon geweest en een bbq gehad. De lagoon is een aangelegd strand in het centrum, heerlijk. De dag erop geshopt en daarna was het tijd voor karaokenight! Ik heb weer alle sterren van de hemel gezongen met Ironic. Daarna een fijne kingscup gespeeld in de kamer wat resulteerde in het ontstaan van de spoonsong. Die avond met m'n beste schotse vriend door het hostel gerend. Mensen die daar werkte hadden zoiets nog nooit meegemaakt. Vreemd.
De dag erna met dimity (vriendin van hanneke die in brisbane woont) een koffie gedronken. Daarna op de fiets naar jawel 2 museums geweest. (mama en papa weten niet waar het naartoe gaat met hun dochter). Daarna weer een duikje genomen in de lagoon en savonds in de bar gechillt. De dag erna zag er eigenlijk hetzelfde uit alleen dan met een ander museum. S'avonds met dimity een wijntje gedaan in een hele fancy bar aan de rivier, genieten! De zaterdag even rustig aangedaan en een familiedinner gehad met vrienden uit het hostel en daarna een filmpje gekeken. Want de dag erop was het Australia day!! Een beetje zoals koningsdag, iedereen verkleed zich in de kleuren van het land en begint al sochtends met drinken. Super leuke dag gehad rondom de lagoon met s'avonds prachtig vuurwerk. Daarna terug gegaan naar het hostel want daar was een mega foamparty bezig. De volgende dag lekker uitgekaterd met m'n engelse vriendin in de jacuzzi. S'avonds met dimity naar een uitkijkpunt geweest, mooi om te zien hoe klein brisbane lijkt als je er rond loopt maar het eigenlijk toch best een grote stad is. Daarna nog even een drankje gedaan als afscheid in de bar van het hostel want de volgende dag moest ik weer verder. Dit afscheid was wel een beetje moeilijk, want wat een heerlijke kinderen heb ik hier ontmoet.
Van Brisbane ben ik verder gaan reizen naar Noosa. Een badplaatsje, klein maar wel heel mooi. Helaas is het weer hier niet helemaal zoals ik gehoopt had. Maar nog steeds een paar uurtjes op het strand kunnen liggen. De eerste avond was het ladiesnight, gratis champagne en twee naakte mannen. Niks mis mee. De avond erop was het even rustdag voor mij en m'n lieve lever. En gister na een dagje strand weer even de bar in gegaan. Vandaag aangekomen in rainbow beach en ohhhh ik kan niet wachten tot het morgen is. Morgen gaat namelijk mijn fraser island tour beginnen. Wat inhoud dat ik in een echte 4x4 jeep ga rijden (als een echte vanderlaan hihaaaa) en twee nachtjes kamperen. Ik heb er zin in!!
Liefs vanuit rainbowbeach.

p.s. hahaha er is zoveel censuur op dit stuk aangebracht.

  • 31 Januari 2014 - 08:14

    Lise:

    Heel leuk allemaal al die geweldige avonturen, maar kun je onderhand niet een keertje terug komen ;;;-)?? Ik mis je honeyyyy!! (En ik ben ook jaloers)

  • 31 Januari 2014 - 09:51

    Patrick:

    Wat een geweldige avonturen!! kijk je uit voor de dingo's op fraser island..en voor de op het strand landende sport vliegtuigjes... Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Bali, Thailand & Australie!!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

byron, surfers, brisbane, noosa <3

08 Januari 2014

Boxen, strand en Australië!

16 December 2013

Intro & boeddhisme

01 December 2013

Thailand

15 November 2013

I love GT
Lianne

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1890
Totaal aantal bezoekers 7449

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: