Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Alphen - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Lianne

06 November 2013 | Indonesië, Sanur

Hoi lieve mensjes

Nou dat waren me de eerste daagjes wel hier in Bali.. Het afscheid en de vlucht gingen gelukkig goed. Tijdens de vlucht geen oog dicht gedaan maar het ging toch nog redelijk snel door alle films die ik kon kijken. Bij de tussenstop een beetje rondgelopen op het vliegveld van Singapore, erg mooi en vooral ook heel groot! Eenmaal in Bali aangekomen stond ik een uur in de rij voor de douane, super fijn natuurlijk als je al 24 uur lang wakker bent.. Uiteindelijk m'n backpack gevonden en opzoek gegaan naar m'n taxi. Er stonden wel honderden taxichauffeurs te wachten met een bordje in de lucht, grappig om te zien maar ben vergeten een foto te maken. Die van mij was gelukkig heel enthousiast en stond vooraan. Ik had eerst een nachtje in een hotel geboekt voordat ik naar het surfkamp zou vertrekken. In dit hotel even lekker gezwommen en vooral bijgeslapen! En de eerste gekko gezien (ik bleef wonderbaarlijk rustig) maar wat maken die een irritant geluid haha.
De volgende dag werd ik opgehaald om naar het surfkamp te gaan. Eenmaal daar aangekomen bleek ik de enige te zijn die zich op had gegeven voor het surfkamp. Maar de manager zou me nog komen vertellen hoe alles in elkaar zat qua surfen. Geen manager over gehoord tot op de dag van vandaag.. Ik werd eigenlijk meteen naar m'n kamer verwezen zonder verdere uitleg. Ik lag wel in een kamer met stapelbedden maar ook die waren leeg.
Dus dit was wel even slikken, helemaal alleen.. Maar ik dacht ach wie weet liggen er op het strand wel heel veel backpackers. Nou daar zat ik dan, op het strand (met zwart zand!!) tussen twee stelletjes in. Wel naar surfers kunnen kijken want de golven waren mega hoog dus dat was wel leuk. Verder bestond het plaatsje eigenlijk uit een paar restaurantjes, een supermarktje en niet meer dan dat
Ik had het me echt zo anders voorgesteld en wist meteen dat ik het hier geen twee weken uit ging houden in m'n uppie.. in the middle of nowhere. Meteen maar een boos mailtje gestuurd maar de 'reisorganisatie' en besloten om eerst een dagje naar Kuta te gaan. Een druk en toeristisch plaatsje aan het strand. Eerst een beetje rondgewandeld door de starten met winkeltjes. Het leek wel Turkije, "only looking", "come in my friend, i have a present for you". Na een tijdje had ik er echt even genoeg van dus ging ik even een duik in de zee nemen. Maar ook hier werd je niet met rust gelaten. Mensen wilde met me op de foto, sommige vroegen het maar andere gingen stiekem een halve meter naast me staan en lieten iemand anders een foto nemen. Uiteindelijk kwam er ook nog een gigolo op me af.. Of ik met hem wilde gaan zwemmen. Dus ik zei natuurlijk meteen dat ik niet geïnteresseerd was, want hij was mega lelijk. Hij natuurlijk net doen alsof hij het niet snapte " oh you interested" en liet een sleutel van een hotelkamer zien. Gelukkig snapte hij GO AWAY wel. Ze denken hier ook trouwens allemaal dat ik uit Australië kom maar het overgrote deel van de backpackers is hier ook Australisch.
In Kuta nog even naar een winkelcentrum geweest waar ze geen 'i love bali' shirts verkopen maar gewoon de mango en pull and bear hebben. Beetje jammer dat hier ook gewoon de wintercollectie in de winkels hangen.. Vraag me toch af wie dat koopt als het 30 graden is.
Weer terug in het hotel heb ik besloten om weg te gaan bij het 'surfkamp'. Zonde van het geld als ik dit niet terug krijg natuurlijk maar liever wat meer uitgeven en mensen ontmoeten dan daar nog langer alleen zitten. Uiteindelijk besloten om naar een hostel in Sanur te gaan, een stadje ook aan het strand maar wat minder druk dan Kuta.
Hier meteen twee leuke meisjes uit Singapore ontmoet! Die avond lekker in het zwembad gehangen met een of ander blauw chemisch mixdrankje, geen idee wat erin zit maar het is lekker. De volgende dag besloten we naar Kuta te gaan. Er was namelijk een Australische jongen in het hostel die ons wel even een lesjes surfen wilde geven. We zouden aan het eind van de dag wel op de surfplank kunnen staan, yeah right. 1 nah misschien 2 seconde is het me gelukt. Maar weet niet of dat nou aan mij lag of dat hij gewoon geen les kon geven (na 4 bier). Ik denk natuurlijk dat laatste. Daarna zijn we met z'n alle lekker gaan uiteten, de saté is hier echt mega lekker! Terug in het hostel vanuit het zwembad een film gekeken, heel chill.
Vandaag zijn we gaan uiteten in seminyak, een vier gangendiner met wijn voor omgerekend 13 euro! Nu zijn we een beetje aan het uitrusten want we gaan vannacht een vulkaan beklimmen om de zonsopgang te zien (tip van Carlijn!). Na die klim gaan we nog twee uur na een spa met onder andere een massage van een uur. Ik heb het zo zwaar..

Kus lianne

  • 06 November 2013 - 14:44

    Lisa:

    Uiteindelijk komt alles goed! Geniet ervan schattie en tijd voor fotos!!
    xx Lisa

  • 06 November 2013 - 14:51

    Biancavanhest:

    Aanhang wel jammer van dat surfen, maar dat vulkaan beklimmen, shoppen en massage zijn toch veel meer jou ding! Een ding heeeeeel belangrijk gewoon lekker genieten! Veel plezier bij de vulkaan

  • 06 November 2013 - 14:57

    Lise:

    Balen van het surfen... Maar inderdaad, alles komt goed :) en volgens mij ga je keihard genieten de komende maanden! Ik ben in ieder geval jaloers ;) sterkte op de berg vannacht ;p

  • 06 November 2013 - 14:58

    Hanneke:

    "Een of ander blauw chemisch mixdrankje, geen idee wat erin zit maar het is lekker"
    Hahaha lekker

  • 06 November 2013 - 15:11

    Carlijn:

    Jammer van het surfen, maar super goed van je dat je meteen hebt besloten om je eigen plan te trekken. Haha die spa heb je wel nodig na het beklimmen van de vulkaan. Succes en vooral veel plezier!! X

  • 06 November 2013 - 15:47

    Jora:

    Wat gaaf wat je gaat doen Lianne! Geniet!

  • 06 November 2013 - 16:08

    Bianca:

    He, wat vervelend dat je nu 'moet' gaan shoppen en uiteten! Haha!
    Wel jammer dat het surfen niet doorgaat! Maar veel plezier en lekker genieten.

    Gr. Bianca

  • 06 November 2013 - 18:34

    Harry:

    Leuk verslag :) inderdaad jammer van het surfen, maar jij redt je wel zo te lezen. Het thaiboksen zal vast beter geregeld zijn :p

  • 09 November 2013 - 15:50

    Fietje En Oma Fietje :

    hoi lianne fijn dat alles toch weer goed is gekomen,dus geen surfer in je vorige leven geweest?

  • 12 November 2013 - 12:28

    Fam. Van Lanen :

    Hai Lianne,

    wat een fantastische reis zeg !!!
    Zo te lezen en aan de prachtige foto's te zien komt alles goed.
    De meesten zijn met een vakantie van 3 weken in Europa al erg blij, maar jij maakt er enkele maanden van in de prachtigste gebieden.

    GENIET ERVAN en heel veel plezier gewenst.

    Gr.
    Fam. van Lanen (buurtjes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Mijn eerste reis

Bali, Thailand & Australie!!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

byron, surfers, brisbane, noosa <3

08 Januari 2014

Boxen, strand en Australië!

16 December 2013

Intro & boeddhisme

01 December 2013

Thailand

15 November 2013

I love GT
Lianne

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 7451

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: